信义特殊儿童园地 PKIH

信义特殊儿童园地在2004年由Tadika Harmoni创办,注册名称为 Pertubuhan Pendidikan Kanak-kanak Istimewa Harmoni(PKIH),为特殊孩子提供早期干预训练。

Saturday, December 5, 2009

《天使在我家》


这本书《天使在我家》是我一口气看完的书!

里头采访了七个有残障儿的家庭,

请来看看他们的真实故事.


我们家里也有特殊儿童(我比较喜欢用特殊孩子这名称,

I prefer special children rather than handicapped children. )

读起来的感觉很真实,也很有同感!很能引起共鸣。


书中说到,每个孩子各有不同的障碍或残障,

但对我们这些爸爸妈妈来说,有一个共同点————

孩子是我们一生的重担,也是一生的功课!


他们的爸爸妈妈常聚集在一起,

他们不是彼此一起吐苦水,

而是彼此扶持、互相擦眼泪,一起往前走。


这使我想到PKIH一年两次的户外活动,

参加的家庭都是有特殊孩子的;

大家都是同路人,若孩子当天出状况,

大家都明白,不会给予异样的眼光,

彼此鼓励,没有心理上的压力!

至少我是这样认为的!那你们呢?


《天使在我家》2010年在PKIH的书柜正式上架,

去借来看吧!

1 comment:

  1. Thanks to Principal Yong lending this book to me. I've also read this book.

    From all those miserable real life stories, I learn to change our attitude/opinion of 'blaming' to 'thankful' for having special kid. Thanks to Lee An, I become stronger and more capable to face challenges and difficulties ahead.

    It's miserable for years passed, but seeing Lee An becoming better (more normal), I'm very thankful. I will keep myself 'well-equiped' to help those in need, like how I was.

    ReplyDelete